Eungene's Imaginations...

Dream Theater 9번째 정규앨범 Systematic Chaos 리뷰!! 본문

Musics/Bands

Dream Theater 9번째 정규앨범 Systematic Chaos 리뷰!!

Eungene's 2007. 3. 28. 13:06
728x90
반응형

MP.com의 포럼에 올라온 글입니다.


This was just posted over at melodicrock.com ... I looked but didn't see it already posted:

FIRST INSIGHT INTO THE NEW DREAM THEATER ALBUM!:
One of the companies I work closely with is re-issue label Rock Candy Records. The label is run by the legendary journalist and A&R duo of Derek Oliver & Dante Bonutto, who are also now working in conjunction with Roadrunner Records to bring new releases from classic bands to the market place.
Their first signing is Dream Theater, as announced a month or so ago. Of course the guys are very familiar with the band, having signed them to Elektra all those years ago.
Dream Theater have just turned in their new album Systematic Chaos to their label, and Derek Oliver was kind enough to forward me his thoughts on the album after living with it for a while and gave me the ok to run this as your exclusive first look into the album from someone who has a long and lasting passion for the band.


로드런너에서 일하는 Derek Oliver라는 사람이 글쓴이에게 새 앨범에 대한 자신의 생각을 말해주었다고 하네요. (앨범 발매가 6월일 뿐 앨범 자체는 이미 마스터링 작업까지 완료되어서 로드런너로 넘어갔습니다. 직접 들을 수 있긴 한거죠.)



 



Says Derek:
"Systematic Chaos is pretty full-on. You'll all be very surprised. It's undoubtedly the best record that they've recorded in many years - very accessible, very heavy and very melodic. They've managed to combine a sense of the past with the future and, unlike Rush, haven't dumped their glorious past in favour of annoying skinny tie affectations or garage rock pretence.


새 앨범은 지금까지의 앨범들 중 최고가 될거라고 합니다(밴드 멤버에 의한 말이 아니라 리스너의 입장에서 나온 말입니다). 크게 난해하지 않고 헤비하면서도 멜로딕하다고 하네요. 과거와 현재의 음악을 멋지게 결합시켰다고 합니다.


There are two absolutely killer tracks, Constant Motion and The Dark Eternal Night, the former is like Metallica with keyboards and the latter showcases the most intense and heavy musicianship that they've ever recorded - think Pantera jamming with Iron Maiden. Those tracks will be regarded as master classes in progressive metal for years to come. And they both boast lashings of melody.


두개의 킬링 트랙이 있는데 바로 Constant Motion(포트노이의 새 DVD 제목이기도 하죠!)와 The Dark Eternal Light이라고 합니다. CM은 마치 키보드가 들어간 메탈리카와 같은 사운드라네요. TDEL은 판테라와 아이언메이든이 잼하는걸 생각해보라고 하는군요. 이 두 트랙은 근 몇년간의 프록메틀계의 최고의 곡이 될 거라고 합니다. 멜로디도 좋다는군요.


The most accessible track is titled Forsaken, a blindingly obvious radio song that mixes contemporary modern rock ala Evanescence with the old school power balladry of Queensryche's Silent Lucidity whilst still packing a progressive rock punch. Do I smell a potential radio smash? Quite possibly.


가장 듣기 편한 곡은 Forsaken인데 에반에센스(!) 풍의 모던락과 퀸스라이크의 Silent Lucidity를 연상시키는 파워 발라드를 섞은듯한 곡이라고 합니다. 라디오에 나올만한 곡이라고 하네요.


Surprise contenders for classic status include Repentance, a brooding 10 minute creepy crawler that seeps its way into one's inner psyche from the first few seconds of playback. The impact of this track is enhanced by an abundance of unexpected spoken word contributions from a number of well known musicians. I won't spoil it by revealing exactly who they are as its a lot of fun trying to decipher for yourself. Musically think Pink Floyd duetting with Metallica on a decidedly trippy space rock epic.


Repentance는 10분에 달하는 대곡으로서 초반 몇초에서 인간의 내부 영혼으로 기어들어가는듯한 느낌을 준다고 합니다. 핑크플로이드와 메탈리카가 함께 만든 스페이스 락과 같은 곡이라고 하네요. (The impact of this track is enhanced by an abundance of unexpected spoken word contributions from a number of well known musicians.의 해석이 잘 안되네요.. 많은 뮤지션들의 이름이 나온다는건지 직접 참여했다는건지.. 이 뮤지션들이 누군지는 청자의 재미를 위해 밝히지 않는다고 합니다)


The other major surprise is Prophet's Of War a magnetic and compelling six minute romp that appears to be a combination of electro pop and classic arena metal and it works brilliantly. Imagine walking into a Berlin discotechque at 2 in the morning with 2,000 nutters jumping up and down to a wild electro mash-up of the Prodigy, Queen, Robbie Williams, Metallica and Ramstein whilst Dita Von Teese dances in a cage.


또 하나의 놀라운 곡은 Prophets of War입니다. 6분짜리 곡으로서 일반적인 메틀과 일렉트로 팝(!)을 섞은 곡인데 잘 어울린다고 하네요. 새벽 2시의 베를린 디스코텍에서 2000명의 사람들이 디타 본 티즈(맨슨의 이혼한 부인으로 포르노배우로 알고 있습니다)가 안에서 춤을 추는 철장 주위에서 프로디지, 퀸, 로비윌리암스, 메탈리카, 람슈타인의 음악에 맞추어 방방 뛰는걸 상상해보라고 합니다.


Trad DT faire is offered up with The Ministry Of Lost Souls. Initially a piano driven ballad which builds into a colossal prog rock hoedown allowing Jordan Rudess to utilise every keyboard that he's acquired through the ages amongst a cacophony of wild jamming. Once the battle has been won, its all back to the main theme for a piping hot cup of cocoa and bed.


전형적인 DT스타일의 곡은 The Ministry of Lost Souls입니다. 발라드 풍의 피아노로 시작해서 아주 경쾌한 프록락풍의 키보드 연주가 들어간다고 합니다. 루디스가 그의 모든 키보드를 사용해서 불협화음풍의 거친 연주를 들려준다고 합니다. 격정의 연주 후에 핫초코와 침대가 어울리는 메인테마로 돌아간다고 하네요.


The 25 minute epic In The Presence Of Enemies is indeed a pleasure to experience. Split into two parts, which bookend the album, the vibe here is dark and distant. The song is driven by a particularly impressive bass riff and a full, open chorus with evil lyrics delivered convincingly by a more assured and focussed James LaBrie. Then, in the blink of an eye, it all kicks off as Portnoy jumps in with double kick drums thumping at an alarming speed and its heads down for the final push with swords, guitars, knives and keyboards re-enacting the Charge Of The Light Brigade.


25분여의 대곡 In The Presence of Enemies는 2개의 파트로 나누어져 앨범의 양 끝에 위치하고 있습니다. 어두운 분위기라고 하네요. 인상적인 베이스 리프가 곡을 주도하고 evil lyrics의 open chorus가 나온다고 합니다. 눈 깜박할 새에 포트노이의 드러밍을 비롯한 연주가 시작되는데 표현을 보니 상당히 격렬한 듯 합니다. 경보음 속도의 더블베이스라던지.. (사실 해석이 제대로 안되요ㅠㅠ)


Man of the match? Impossible to say as all of them are at the top of their game on this one.

다들 자신의 위치에서 너무 잘해서 어느 한사람을 뽑기는 힘들다네요.


Portnoy? Well, he's just being Portnoy - crucially the most accomplished drummer of modern times.


포트노이에게는 현대의 드러머로서의 업적을 성취한 드러머라는 평가입니다.

Petrucci? He's off his head on virtually every track delivering the heaviest riffs this side of Black Sabbath and the fastest most precise plank spanking I've ever heard.


페트루치는 블랙 사바스를 연상시키는 상당히 헤비한 리프를 만들었다고 합니다. 속주도 지금까지의 앨범들 중에서 가장 빠르고 정확하다고 했네요.

Myung? The guys doesn't have much to say for himself in interviews but his playing on this record speaks a thousand words.


명에게는 인터뷰에선 말을 잘 안하지만 그의 연주에선 1000개의 단어를 말하고 있다고 합니다.

Rudess? Possibly the bastard child of Keith Emerson and Rachmaninov. His playing is historic and, understandably, quite perplexing.


루디스에겐 키스 에머슨과 라흐마니노프의 연주를 합친 것 같다는 평가를 했습니다.

LaBrie? I have great pleasure in announcing that he, out of them all, has risen most magnificently to the challenge. Its clear that he's taking this particular moment in the bands career to up his game considerably, approaching each track with an intelligence that belies his previous output. By adapting his delivery to suit the mood of each song this fine fellow has breathed new life into an old frame. A great and significant accomplishment.


라브리에에게 쓴 글은 좀 기네요. 이번 앨범에서 상당한 발전이 있다는 내용같습니다..


I came away from this album thinking that - and I'm not taking a pot shot here - if Iron Maiden and Metallica were currently writing and performing to this level of excellence then the world of rock would indeed be a far better place."

이번 앨범을 들으면서 아이언 메이든과 메탈리카가 아직까지 이러한 단계의 곡을 쓰고 연주를 했다면 락 음악이 훨씬 더 발전했을거라는 생각을 했다고 합니다. 여타 장수 밴드와는 다르게 오랜 활동을 하면서도 그 음악적 수준이 변하지 않았다는 의미인 것 같습니다.


========================================================
빨리 나오길 기대 합니다.
나의 뇌를 마비시켜줄 그런 음악....

반응형
Comments